dissabte, 11 de desembre del 2010

Avantatges i inconvenients de les Webquest

Les webquest són un recurs que ofereixen diversos avantatges i inconenients a l’hora d’establir aprenentatges.
Avantages:
Com a estratègia didàctica, les webquest són un bon recurs per a desenvolupar i aprofundir en diversos continguts didàctics, és una activitat que ajuda a complementar l’ensenyament i també l’aprenentatge. L’educador té la llibertat total per estructurar l’aprenentatge a la seva manera i a més, per introduir més continguts relacionats amb la matèria o no. Per tant, les webquest són unes eines facilitadores dels aprenentatges.
És una eina pensada perquè l’alumne sigui el protagonista de l’acció educativa, de manera que amplia l’autonomia de l’estudiant en la gestió dels aprenentatges. Aquesta autonomia ajudarà al desenvolupament de la capacitat analítica i el pensament crític dels alumnes.
A més, les webquest permeten treballar en subgrups fet que facilita el treball en equip.
Per últim, són eines didàctiques que fomenten la construcció de coneixements de forma autònoma, i facilita experiències d’aprenentatge significatives per als estudiants.
Com a tecnologia educativa, cal destacar la utilització de les TIC que incorpora aquesta activitat. És un suport útil per aprendre a gestionar la informació de forma sostenible, ja que exigeix la capacitat d’anàlisi i síntesi de la informació per part de l’estudiant.
A més, permet adaptar el recurs a l’edat que es pretengui i dependrà de l’educador organitzar els continguts i activitats d’aquesta.
Inconvenients:
Les webquest tenen una gran facilitat en quedar-se obsoletes, ja que al tractar-se d’una activat d'avenç tecnològic requereix una renovació constant, és a dir, actualitzar-la periòdicament.
A més, els educadors no disposen dels coneixements necessàris sobre l’aplicació de les noves tecnologies, fet que genera un distanciament entre educadors i alumnes per no compartir una mateixa base.
Els educadors no han de concebre les webquest com un recurs didàcitc per a generar experiències d’aprenentatges significatives, no són un suport tecnològic insubstituïble.
Per part dels estudiants, al estar ja tant vinculats amb recursos tecnològics durant tota la seva escolarització, veuen les webquest com una tasca qualsevol. És molt habitual per a ells interactuar amb internet per extreure’n aprenentatges. Les webquest són considerades per a ells com un model digital adequat als temps que corren.

Laia Germà

2 comentaris:

  1. Creiem que aquesta pàgina de la XTEC us pot ajudar:
    http://cfievalladolid2.net/webquest/common/index.php

    ResponElimina
  2. Al grup 4A. Quina font d'informació heu emprat?
    A la Mercè i el seu grup: l'adreça que heu facilitat podria ajudar però de quina forma? Per cert, sabeu què és SCORM?

    ResponElimina